Conference
Huge Memory & Collection Oriented Programming -> Less Code More Speed?
Technology gurus predict that in 2017 – 2018 time frame we have computers with 10 terabytes of non-volatile memory! In this talk we explore the disruptive impact of massive amounts of persistent memory and try to answer the following questions: What are the potential benefits and costs of all this free memory? Will we have database or file systems or transaction read/write sets? What happens to application architectures and development in the huge memory world? How can large memory make development better and execution faster?
Target Audience: Architects, Developers, Project Leader, Manager, Decision Makers
Prerequisites: None
Level: Practicing
You will learn:
Understand the possibilities and impacts of terabytes of non-volatile memory on next generation program design and implementation
Additional information:
Technology gurus predict that in 2017 – 2018 time frame we have computers with 10 terabytes of non-volatile memory! In this talk we explore the disruptive impact of massive amounts of persistent memory and try to answer the following questions.
•What are the potential benefits and costs of all this free memory?
•Will we have database or file systems or transaction read/write sets or Java style garbage collection?
•What happens to application architectures and development in the huge memory world?
•How can large memory make development better and execution faster?
Software-Architektur-Simulation: Wieso, weshalb, warum?
Oft wird Software-Architektur-Dokumentation als unnötiger Balast empfunden. Dabei beeinflusst bei vielen Systemen die Software-Architektur sehr stark die Qualität der zu wartenden und der ablaufenden Software. Daher ist für uns das Verständnis der Auswirkungen von Architekturentscheidung auf die später erfahrbare Qualität der Software das wesentliche Merkmal von Software-Technik als Ingenieursdisziplin. In diesem Vortrag wird erläutert, was Software-Architektur-Simulation bedeutet, was sie leisten kann und was nicht. Dazu werden konkrete Szenarien der Nutzung vorgestellt und Best Practices aus einer Reihe von Architektursimulationsprojekten zusammengefasst.
Zielpublikum: Architekten, Entwickler, Projektleiter, Manager
Voraussetzungen: Projekterfahrung
Schwierigkeitsgrad: Fortgeschritten
Sie lernen:
Überblick über Möglichkeiten und Grenzen von Architektur-Simulation, Verständnis darüber, wie Architekturentscheidungen die Qualität von Software-Architekturen beeinflussen